Dormi liniștit… Google vegheaza


O sa încep ca un paranoic. Suntem urmăriți!!! In urma cu câțiva ani aceasta fraza ar fi starnit valuri de râsete și comentarii malițioase dar nu neapărat nefondate. Acum a devenit o banalitate, chiar „common knowledge” faptul ca NSA asculta tot, citește tot și vede tot dar nu spune nimic. Am putea spune ca imita doar una din cele trei maimuțe celebre.
Pentru cei care lucrează în IT, SEO, marketing etc. nu e o veste noua faptul ca Google adwords Te urmărește pe orice site intri, vede orice cumpăratura online pe care ai făcut-o și vinde informațiile astea mai departe. Dar pentru cei mai puțin obișnuiți cu aceste noțiuni s-ar putea sa fie surprinzător faptul ca după ce au intrat pe emag iar apoi pe pagina proprie de Facebook or sa vadă o reclama la emag, merg mai departe zicând chiar o reclama la o placa video după ce te-ai uitat la placi video.
Am și eu limita mea de know-how in acest domeniu deci nu mă bag sa dau explicații despre cum fac ei asta. Ip tracking, cookies, voodoo, sateliti, drone… Nu știu. Ideea e ca știu tot ce faceți.
Acum apare partea cu doua tăișuri. Nu îmi place faptul ca nu mai pot face nimic fără ca cineva sa îmi vadă toate mișcările. Dar în același timp îmi place faptul ca găsesc ceea ce caut mult mai ușor, fie doar informație sau un produs anume. Sunt un împătimit al tehnologiei deci nu mă sperie nimic nou, dar apare indignarea pierderii intimității.

Lasă un răspuns

